Vill du arbeta med service på ett stort IT-bolag?

TietoEVRY och Academic Work i Örebro har ett väletablerat samarbete där vi under åren har rekryterat ett flertal supportstjärnor till TietoEVRYs servicedesk. Är du i startgroparna av din karriär och tror att kombinationen IT och service kan passa dig perfekt? Eller har du alltid gått och längtat tills möjligheten att få in en fot i IT-branschen dyker upp? Tveka inte att skicka in din ansökan.

INFORMATION OM UPPDRAGET

Två av Nordens största IT-leverantörer slogs ihop under 2020 och har blivit TietoEVRY, ett nordiskt företag för digitala tjänster. Vi söker nu för deras räkning fler IT-supporttekniker till kontoret i Örebro.

TietoEVRY värdesätter engagemang och kundfokus, två värdeord som vi vill att du som söker står bakom och kan motiveras av. Genom att fokusera på dessa områden kommer du vara med att skapa arbetsglädje, skapa kundnytta och lyfta företaget till nya höjder.

Du erbjuds


* Möjligheten att få in en fot i IT-branschen
* Att bli en del av ett team som har stark sammanhållning, god laganda och som strävar mot gemensamma mål
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER

Som IT-supporttekniker hos TietoEVRY kommer du att arbeta med att leverera den bästa tänkbara servicen till företagets kunder. Målet för TietoEVRY är att vara den bästa servicedesken i Sverige.

Här arbetar du tillsammans med ditt team för att lösa era företagskunders IT-utmaningar. Via telefon och mail lösa företagskunders IT-utmaningar. . Supportärendena som kommer in tar ni emot via mail eller telefon och ditt arbete är sedan att göra prioriteringar efter behov och tid. Det kan till exempel handla om servrar som ligger nere, lösenordbyten, kontoadministration eller ärenden av tyngre karaktär där du med din IT-kunskap står till hjälp för att lösa problemen.

Du kommer i huvudsak att hantera ärenden på egen hand men även hänvisa vidare vid komplicerade och omfattande tekniska problem. Oavsett problem bemöter du kunden med högsta kvalitet och ser till att denne är nöjd innan du lägger på luren eller svarar på mailet.

VI SÖKER DIG SOM


* Har en genomförd gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT, men som minst, ett IT-intresse. I din ansökan ska ditt IT-intresse framgå tydligt.
* Har erfarenhet av kundkontakt och är van vid att arbeta med telefonen som ditt främsta arbetsverktyg. Det är meriterande om du har en bakgrund från 1st eller 2nd line support och drivs av att gräva djupt i olika former av felsökningar.
* Har goda kunskaper i svenska och engelska då kundkontakt sker på båda språken i tal och skrift.
* Kan uppvisa utdrag ur belastningsregistret, vi ber dig därför redan nu beställa ett utdrag ur belastningsregistret via följande länk


Det är meriterande om du har kommit i kontakt med Active Directory och/eller har erfarenhet av Citrix och Exchange.

Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten, men även din tekniska kompetens och IT-intresse då tjänsten ställer höga krav på att du snabbt kan förstå komplexa system.

Som person är du:


* Ansvarstagande
* Serviceinriktad
* Problemlösande
* Glad och positiv, något som du gärna sprider omkring dig


Övrig information


* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, varierande arbetstid mellan 7:00-15:30 och 8:30-17:00


Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund. TietoEVRYs intention är att du på sikt ska bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.


* Placering: Örebro, Norrbackavägen
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och TietoEVRYs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


Annonsid: 15063516

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...

Så mejlar du rätt när du söker jobb

Så mejlar du rätt när du söker jobb

Med enkla knep går dina mejl från slafsiga till proffsiga. Här är Metrojobbs e-tikettskola. EXPERTENS TIPS