Kundtjänstmedarbetare / Kundsupport till Telia

Är du en serviceinriktad person och vill arbeta i en roll med stort kundfokus? Vill du även bli del av ett familjärt team som kännetecknas av högt engagemang och god gemenskap? Då kan rollen som Kundtjänstmedarbetare / Kundsupport hos vår kund vara ett jobb för dig. Hos Telia i Malmö får du möjlighet att lära dig deras fiberaffär och vara en del av en spännande förändringsresa.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i ca 7 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget

Telia är den nya generationens telekomföretag. Deras cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag, i världens mest uppkopplade länder. De är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. De har bestämt sig för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare deras kunder. Telia söker nu medarbetare till sitt kontor i Malmö, där du blir en del av ett team med god gemenskap.

Arbetsuppgifter

I den här rollen arbetar du som kundsupport i teamet bakom Fastighetsägaringången. Det är den kundingång som förvaltar, felsöker och utökar Telias befintliga fiberavtal med fastighetsägare, bostadsrättsföreningar, samfälligheter och stadsnät. I tjänsten ansvarar du för att företagets tjänster fungerar för kunderna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta emot inkommande samtal från kunder, registrera felärenden samt ge enklare teknisk support. Du är den personen som lyssnar in vad kunden har problem med, felsöker för att sedan även lösa problemen. Du arbetar i nära dialog med dina kollegor, tillsammans löser ni de utmaningar avdelningen ställs inför.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Avslutad gymnasial utbildning
• Erfarenhet av kundsupport via telefon, erfarenhet av kontakt med företagskunder anses meriterande
• God dator och systemvana
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Vi söker dig som gillar att ge god service, dels till dina kunder men även dina kollegor. Du har en analytisk förmåga och en vilja att lösa de problem som kunderna kan ha. Därtill är du en person med tekniskt intresse. Vidare är du en person som självständigt driver dina arbetsuppgifter framåt. Samtidigt som du kan agera snabbt när det behövs är du noggrann i ditt arbetssätt. För dig är det naturligt att vara en teamspelare och samarbete är din väg till utveckling. Med ett brinnande intresse för kundupplevelsen bidrar du med stort sinne för kvalité och service.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Telia, Malmö, technical customer support, kundtjänst, kundsupport, fiber, fiberLAN, heltid, kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, service

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...