Junior Servicekoordinator / Administratör / Servicemedarbetare

Har du erfarenhet av koordinering och serviceadministration och brinner för att skapa god struktur och leverera effektiv service? Eller vill du ta möjligheten att utveckla dig själv inom ett nytt område? Hos SICK erbjuds du en tjänst där du får ta ett stort eget ansvar men också en möjlighet att utveckla dig själv och SICKs affärsområde Service.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i ca 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos SICK. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Det finns även möjlighet till överrekrytering.

Om företaget

SICK grundades 1946 och är idag ett globalt företag med nästan 50 dotterbolag och delägda bolag samt en mängd agenturer. Företaget har idag ca 9000 medarbetare runt om i världen varav ca 80 anställda i Sverige och Norge. Idag är SICK en av de världsledande tillverkarna av sensorer och applikationslösningar för industriella användningar. I fokus för verksamheten står att tillhandahålla intelligenta sensorlösningar som ger mervärde för kunder inom olika branscher och deras verksamhet är idag indelad i följande affärsområden; fabriks-, logistik- och processautomation. SICK har ett stort produktutbud och fokuserar på säker och effektiv styrning av processer, till skydd för människor mot olyckor och för att undvika att skada miljön.

Arbetsuppgifter

Som servicekoordinator på SICK har du daglig kontakt med kunder och hanterar inkommande serviceuppdrag. Du koordinerar, planerar och fördelar markbaserade serviceuppdrag till teamets servicetekniker och du ansvarar för hela uppdraget, från att kunden har skickat in en Inköpsorder tills att kunden får en faktura.

Du hanterar inköpsorder av service, schemaläggning av servicetekniker och du ansvarar för att tidsåtgång och material finns med på säljordern samt att du skapar kundfakturor.

Uppdragen du koordinerar är av varierande karaktär och innebär förebyggande underhåll, service, nyinstallationer, support, reparationer och felsökningar av produkterna hos företagets kunder. Rollen innebär många kontaktytor där du samarbetar med olika avdelningar inom den globala SICK organisationen samt nationella och internationella kunder.

Som servicekoordinator kan det uppstå situationer då man behöver köra ut med egen/lånad bild med reservdelar till akuta jobb i närområdet. Därmed behöver du ha körkort för denna roll.

Du arbetar dagligen med problemlösning med ärenden av olika karaktär där du får utmanas och utvecklas!

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Erfarenhet av ett yrke med högt fokus på service och kundkontakt, gärna över telefon
• God systemvana och att du arbetat i något större affärssystem. Meriterande med erfarenhet inom SAP samt goda kunskaper inom Officepaketet
• B- körkort är ett krav
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Meriterande om du har erfarenhet från industri

För att trivas i rollen ser vi att du är organiserad och besitter en god förmåga att strukturera ditt arbete. Du gillar att arbeta i flera projekt och processer samtidigt och du arbetar på ett stresståligt vis. Då rollen innebär många interna såväl externa kontakter är du kommunikativ och är bekväm med att kommunicera på engelska då rollen innebär många internationella kontakter. Du trivs i sociala sammanhang och ser dig själv som en positiv problemlösare! Här motiveras du av att hitta alternativa lösningar på problem som du stöter på. Då rollen innebär stort ansvar ser vi att du trivs i en roll där du på egen hand kan driva ditt arbete framåt och där du har möjlighet att påverka ditt eget arbete. Vi ser att du är en person som är orädd och tycker om att ta egna initiativ och presentera dina idéer och förslag då det finns en önskan och öppenhet att påverka och effektivisera servicefunktionen och skapa en bättre struktur.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Stockholm, Sätra
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: serviceadministration, service, admin, order, support, koordinator, sick, stockholm, sätra, administration, sälj, koordination, kundtjänst

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...