Kundservicemedarbetare till Sandahls Goods & Parcel

Brinner du för att ge bästa möjliga service och har erfarenhet av service? Vill du även vara med på en stark tillväxtresa? Ta då chansen och sök till kundservicemedarbetare till Sandahls Goods & Parcel!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Sandahls Goods & Parcel har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Sandahls Goods & Parcel en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

Sandahlsbolagen Sweden AB är koncernmoderbolag för de operativa verksamheterna i Sandahls Logistik och Sandahls Entreprenad. Deras verksamhet har fokus på hållbar tillväxt för ökad konkurrenskraft. Verksamheten grundades 1949, är familjeägd och operativt spridd i Sverige med huvudsäte i Småland. Koncernen har över 700 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. De större bolagen i koncernen är Sandahls Goods & Parcel AB, Sandahls Entreprenad AB, Sandahls Grus & Asfalt AB, Real Rail Sweden AB, Sandahls Fulload AB och Sandahls Vårgårda AB.

Sandahls Goods & Parcel omsätter ca 1 miljard och har ca 580 anställda. Bolaget har verksamhet från Helsingborg i söder till Luleå i Norr. Sandahls Goods & Parcel är mitt i en omställning till fossilfria transporter. Den 1 januari 2023 kommer mer än 70 % av deras utförda transportarbete ske fossilfritt och vid utgången av 2025 skall samtliga transporter vara fossilfria. Utöver traditionell transportverksamhet är intermodala transporter sedan lång tid en betydande del av deras verksamhet. Detta gör företaget unika i transportsverige och med denna lösning erbjuder Sandahls Goods & Parcel transporter med kraftigt reducerade klimatavtryck.

Arbetsuppgifter

I rollen som kundservicemedarbetare bevakar du kundservicens brevlåda och telefonslinga där du hanterar inkommande ärenden såsom godssökning, uppföljning av scanning och förbereda fakturering. Du blir delaktig i jobbet med inkommande reklamationer, samt att dessa blir registrerade och hanterade på rätt sätt både internt och mot kund. Enstaka prisförfrågningar lämnas också på avdelningen mot kund, dessa skall också registreras och hanteras i företagets CRM-system.

Vidare jobbar avdelningen med statistik kring KPI:er, kvalité och miljö samt hanterar olika uppföljningar mot kunder. Vid behov kan det även förekomma att du behöver medverka på kundmöten. En viktig del i arbetet blir också att arbeta mot säljavdelningen, med att exempelvis registrera nya kunder, producera offerter och göra prisjusteringar i företagets produktions- och faktureringssystem Opter.
Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa effektiva och välfungerande kundsamarbeten på företaget.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Du har en relevant eftergymnasial utbildning och/eller meriter som kan prövas likvärdiga
• Du har arbetslivserfarenhet inom kundservice
• Du talar och skriver obehindrat på svenska
• Meriterande: om du har erfarenhet av att arbeta i CRM-system, främst Lime och Opter

Vi tror att du som söker har ett genuint intresse för att utvecklas inom kundservice. Du räds inte för att bemöta dina kunders frågeställningar och tvekar inte på att ta kontakt med nya människor för att lösa olika problem du kan ställas inför. Du trivs med att ha många kontaktytor, eftersom du pratar med många kunder och övriga aktörer. Vidare är du serviceinriktad och gillar att göra det lilla extra för kunderna. Därtill är du tillmötesgående och har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Sammanfattningsvis är du noggrann i ditt arbete och har förmågan att hålla och skapa struktur. Du gillar dagliga utmaningar och att arbeta både självständigt och i grupp. Du tar även stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid och på ett korrekt sätt.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Värnamo
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kund, kundservice, service, kundservicemedarbetare, administration, administratör, Lime, Opter Värnamo, Sandahls, Sandahls Goods & Parcel, heltid

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...