Account Manager / Säljare till Bring

Vill du utvecklas inom din försäljning i en framtidssäkrad och expansiv bransch? Motiveras du av högt uppsatta mål, utmaningar och av att bygga nätverk och relationer? Bring erbjuder dig en roll som Account Manager där du får sälja in Nordens bästa tjänster inom e-handel och paket till företag!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Bring Parcels AB.

Om företaget

Bring löser vardagslogistiken åt små och stora verksamheter i Norden. De är drygt 3 000 medarbetare i Sverige som brinner för att transportera, planera, leverera, lagra och kommunicera. Bring är en del av Posten Norge, en av de största logistik- och postaktörerna i Norden.

Bring är en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Företaget är en utmanare i en bransch som befinner sig i kraftig utveckling och förändring. Det gör att de som koncern ständigt behöver förbättra och anpassa sig efter nya utmaningar, önskemål och krav som ställs på dem– varje dag.

Genom att ta ansvar, spela för laget och ständigt vilja mer, jobbar Bring hårt för att göra vardagen enklare och världen mindre för sina kunder. Det är det som präglar dem i deras dagliga arbete och sin arbetskultur.

Arbetsuppgifter

Du ingår i ett team om 7 Account Managers som sitter både i Stockholm och Helsingfors. Tillsammans stöttar och pushar ni varandra både inom teamet och även inom övriga säljorganisationen. Du kommer även samarbeta nära andra delar av Bring, bland annat finansavdelningen och logistiker som ger support gällande de tekniska lösningarna.

Som Account Manager är du på ständig jakt efter nya affärsmöjligheter! Du arbetar med uppsökande försäljning i Stockholm, utifrån ditt tilldelade distrikt utför du många kundbesök och hanterar inkommande leads. Det är sedan du som utarbetar offerten genom att kalkylera priser och ta fram kreativa och nytänkande lösningsförslag. Slutligen förhandlar du och skriver avtal med kunden. Din tjänst innehåller även viss avtalsadministration och dokumentering i CRM-system. Din arbetsdag styr du till stora delar självständigt, men med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Bring arbetar mot uppsatta aktivitetsmål inom exempelvis mötesfrekvens, nyförsäljning och merförsäljning.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Minst 2–3 års erfarenhet av försäljning inom B2B
• Erfarenheter av behovsanalyser, uppsökande kundbearbetning och en bevisad förmåga att dra affärer i land
• God kompetens inom CRM-system och MS-Office.
• B-körkort
• Behärskar svenska och engelska på en flytande nivå i såväl tal som skrift
Meriterande kvalifikationer
• Erfarenhet av försäljning inom transport- och/eller logistikbranschen

Vi lägger stor vikt vid din personlighet i den här rekryteringen. Kandidaten vi söker efter är en utmärkt relation- och nätverkskapare med förmågan att generera värde för såväl kunder som interna kontaktytor. Du har en naturlig fallenhet för förhandlingar och stänger affärer där både Bring och kund är i fokus. Du har en gedigen förståelse för goda och sunda affärer och driver ditt säljarbete utifrån struktur och engagemang. Med din erfarenhet inom försäljning skapar du förtroende hos kunderna och din starka sociala kompetens gör det möjligt att kommunicera med olika människotyper.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Hägersten
Lön: Bring erbjuder både en fast och rörlig lön i kombination med generösa förmåner


Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Säljare, Account Manager, försäljning, sales, logistik, transport, e-handel, Bring, e-commerce, logistics.

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

10 vanliga frågor på intervjun - och de bästa svaren!

Innan du går på en jobbintervju bör du förbereda dig på hur du ska svara på intervjufrågorna.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...