Segment and data expert till Bonnier News

Vi söker dig som är analytiskt lagd med ett starkt öga för detaljer och som är intresserad av att utvecklas i en ny roll på Bonnier News i Stockholm!
I den här rollen får du vara med och skapa Bonniers nya segmenteringsmodell och bidra till ökad affär med träffsäker användning av data genom hela arbetet. Välkommen med din ansökan redan idag!

INFORMATION OM UPPDRAGET

I den här rollen är du vår expert på kunddata med ansvar att matcha rätt kommunikation vid rätt tillfälle med rätt kund. Med full insyn om tillgänglig data ansvarar du för framtagandet av lead score modeller och segmentmallar för att möjliggöra en mer träffsäker kommunikation som konverterar högre. Du kommer att arbeta med kommunikation för kommersiella erbjudanden såväl som lojaliserande och engagerande bearbetning mot befintlig kundbas i syfte att öka levetid och motverka churn. Arbetsområdet innefattar både analog och digital marknadsföring för 30 olika varumärken. Teamet består av sex personer idag, och de strävar alltid efter att ligga i framkant i sitt arbete!

Såhär beskriver närmsta chef Therese Mattisson teamet:
- Vårt team brinner för att skapa best in class kundresor där vi tror på att vara kundnära och datadrivna i allt vi gör. Vi är ett glatt gäng som gillar teamwork, högt i tak och att utvecklas!

Du erbjuds:


* Möjligheten att få arbeta i ett bolag som har en stark marknadsposition i branschen
* En roll med frihet under ansvar och stort ägandeskap
* Ett välkomnande team med positiva, prestigelösa och ambitiösa kollegor som alla värnar om goda relationer
* En trygg anställning hos en kollektivavtalsansluten arbetsgivare med goda anställningsvillkor, friskvårdsbidrag, tjänstepension, goda utvecklingsmöjligheter och en arbetsplats där engagemang, driv och egna initiativ värderas högt
* Flexibilitet då du har möjlighet att jobba både på kontoret och hemifrån

ARBETSUPPGIFTER


* Som segmenteringsexpert ansvar du för databasens kvalité och användning i syfte
att maximera intäkterna genom adressbearbetning
* Presenterar databasen i helhet och nedbrytningar av segment samt målgrupper,
exempelvis baserat på profil, intresse eller beteende
* Optimerar och säkerställer databasen för att kunna utveckla segmenteringsstrategi
som möjliggör individanpassning och högre konverterande kommunikationer
* Identifierar, utvecklar och optimerar scoringmodeller för lämpliga målgrupper och
kanaler

VI SÖKER DIG SOM


* Har minst två års erfarenhet av segmenteringsarbete, gärna kopplat till CRM/MA och
databasanalys
* Har en akademisk utbildning inom analys, statistik, medieteknik, data eller motsvarande
* Är vass på excel och siffror
* Har erfarenhet av att utveckla modeller inom scoring och leads
* Har erfarenhet av kodning, ex SQL
* Har erfarenhet av att arbeta med marknadsföring inom analog och digitala kanaler
* Har förståelse för maskininlärning
* Meriterande om du tidigare arbetat med prenumerationsaffär och av ett Marketing
Automation-system


För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående, problemlösande och en initiativtagare med god kommunikativ förmåga som har vad som krävs för att brygga gapet mellan data, teknik och affär. Med din analytiska förmåga skapar du lösningar och drivs av att ständigt utveckla ditt arbete till nästa nivå.

Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
* Placering: Gjörwellsgatan 30, Stockholm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Bonnier News önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!



Annonsid: 15063877

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...

Så mejlar du rätt när du söker jobb

Så mejlar du rätt när du söker jobb

Med enkla knep går dina mejl från slafsiga till proffsiga. Här är Metrojobbs e-tikettskola. EXPERTENS TIPS