Kundtjänstmedarbetare / Kundsupport till Eways

Trivs du i ett serviceinriktat arbete med många kontaktytor? Vill du arbeta på ett företag som tänker långsiktigt och ligger i framkant vad gäller ny teknik? Är du dessutom lösningsorienterad och vill tillhöra en arbetsplats med en god teamkänsla? Eways söker nu en motiverad kundtjänstmedarbetare som vill vara en del av ett snabbväxande GreenTech-företag.

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Eways AB.

Om företaget

Eways är en rikstäckande laddoperatör som gör det lätt för både företag och privatpersoner att välja elbil. Eways finns så att framtida generationer ska slippa den stora miljöförstöring som fossila bilar står för. Dem tillhandahåller laddlösningar för enkel, snabb och säker laddning av elbilar hemma, vid arbetsplatsen och publikt. Dem erbjuder en mängd innovativa molntjänster för övervakning, statistik, lastbalansering och betalningslösningar. På ett par år har dom därför lyckats få stora företag, fastighetsägare, privatpersoner och kommunala bolag som kunder.

Arbetsuppgifter

Det här är en serviceinriktad roll och du kommer att vara en del av ett team vars mål är att ge Eways kunder en god upplevelse i alla deras kanaler. Till största del är arbetet operativt och du tar emot och hanterar ärenden. I rollen som kundtjänstmedarbetare hanterar du inkommande ärenden via telefon, mejl och i ärendehanteringssystemet. Du svarar löpande i telefonen, svarar på kundfrågor i ärendehanteringssystemet samt skapar och följer upp mer komplexa ärenden. Ärendena är av varierande karaktär: Eways kunder ringer eller skickar email till kundsupporten när de inte kan ladda eller när de har frågor om laddning av sin elbil. Ofta är det brådskande ärenden då de kanske inte kan använda sin bil annars, vilket gör att kundtjänst förväntas kunna avhjälpa felet direkt. Din arbetsuppgift är således att hitta rätt lösning till deras kunder. Därtill jobbar du även i BackOffice med diverse administrativa göromål.

Rollen som kundtjänstmedarbetare innebär ett teknikinriktat och roligt servicearbete, där du kommer att tillhöra en positiv och energifylld arbetsplats med stark sammanhållning. Du kommer även ges en gedigen introduktion till arbetet, så att du får goda förutsättningar att känna dig trygg i din roll. Arbetet är förlagt måndag-fredag normala kontorstider, men du förväntas även vara med i en jourslinga, där du vissa helgdagar och kvällar hemifrån är tillgänglig via telefon för att vara behjälplig Eways kunder.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Arbetslivserfarenhet inom service och/eller kundkontakt
• Ett intresse för teknik, utbildning inom el och/eller IT är meriterande
• God datorvana och lätt att förstå nya system
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

För att lyckas i rollen trivs du med mycket kundkontakt och motiveras av att leverera god service. Vidare är du nyfiken och har en positiv inställning. Vi ser även att du är engagerad och självgående med ett drivet och lösningsorienterat tankesätt. Du har förmågan att fatta egna beslut samtidigt som du inte är rädd för att arbeta prestigelöst och be om hjälp vid behov. Därtill är du strukturerad och handlingsinriktad i ditt arbetssätt. Vidare är du en person som jobbar bra i team och är öppen som person.

Övrig information

Start: Omgåenden
Plats: Stockholm, Stocksund
Lön: Enligt överrenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, support, kundsupport, kundservice, service, teknik, Stockholm, upplevelser, el, kundservice, säljare, försäljning, kundupplevelse, team, heltid

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...

Så mejlar du rätt när du söker jobb

Så mejlar du rätt när du söker jobb

Med enkla knep går dina mejl från slafsiga till proffsiga. Här är Metrojobbs e-tikettskola. EXPERTENS TIPS