Customer Success till Saas-bolaget Lingio

"Jag känner verkligen att mitt arbete gör skillnad och bidrar till ett bättre samhälle med fokus på integration och inkludering. Det är roligt att tillsammans med mina kollegor fortsätta att utveckla arbetsmarknaden och att vi alla brinner för frågan. Jag har en stor frihet i mitt arbete samtidigt som jag får komma med idéer på hur vår tjänst kan utvecklas!" Såhär beskriver Amanda sitt arbete på Lingio. Vill du tillsammans med Amanda bidra till integration genom förstklassig service gentemot kunder inom både offentlig och privat sektor? Sök då rollen som Customer Success till Lingio.

INFORMATION OM UPPDRAGET

Lingio är ett svenskt scaleup bolag som revolutionerar hur man lär sig yrkesspråk och möjliggör för tusentals människor att integreras på den svenska arbetsmarknaden. De är idag bäst på yrkessvenska i Sverige och har även globala ambitioner framåt. Lingio erbjuder en webbaserad app där de bedriver kurser inom 25 yrkesroller såsom busschaufförer till roller inom lokalvård och äldreomsorg. Lingio har idag ett partnerskap med bland annat Vardaga, PostNord, Stockholms stad, Nobina och Scandic.

Som Customer Success på Lingio kommer du vara en del av Lingios framgångsrika säljteam. Här arbetar totalt 20 medarbetare där 3 av dessa arbetar med Customer Success. Du kommer tillsammans med bland annat Amanda ansvara för att Lingios kunder nyttjar tjänsten på bästa sätt och stötta dem löpande i utbildningarna med mål om att deltagarna ska slutföra och klara kurserna.

Du erbjuds


* Att bli del av ett scaleup Saas-bolag på tillväxtresa med mål om att starta upp i flera länder
* Att i din roll bidra till att utveckla arbetsmarknaden med fokus på integration
* Att bli del av ett bolag som, för rätt person, erbjuder fina utvecklingsmöjligheter såsom internationell karriär och roller inom ledarskap

ARBETSUPPGIFTER

Ansvara för onboarding av nya kunder och utbilda dessa i Lingios webbapp

Utveckla kundsamarbeten genom att hitta nya affärsmöjligheter såsom att addera tilläggstjänster och utöka antal licenser

Upprätta en utvecklingsplan för varje kund, samt säkerställa att denna följs genom löpande kunduppföljningar

Samarbeta med kund, sälj, content- och techteamet i samband med skapandet av nya kurser anpassade för kunderna

Komma med förslag på hur Lingio kan utveckla sin kundvård med mål om att öka användandet och lönsamhet

VI SÖKER DIG SOM

Har något/några års erfarenhet av en kundfokuserad roll inom B2B, förslagsvis som säljare, Customer Succcess eller liknande

Talar och skriver obehindrat på svenska då du dagligen använder språket

Har en förmåga att anpassa sitt språk och budskap beroende på vem du samarbetar med

Det är meriterande om du har

Kunskaper i tyska och/eller arabiska då Lingio har expansionsplaner samt att vissa användare talar dessa språk

Som person är du:


* Relationsskapande
* Affärsmässig
* Självgående
* Initiativtagande


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Medborgarplatsen, flexibelt arbete från kontoret/hemifrån
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och LIngios önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


Annonsid: 15066273

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...

Så mejlar du rätt när du söker jobb

Så mejlar du rätt när du söker jobb

Med enkla knep går dina mejl från slafsiga till proffsiga. Här är Metrojobbs e-tikettskola. EXPERTENS TIPS