Kundtjänstmedarbetare till Goodyear

Tycker du om ett fartfyllt arbete och har tidigare erfarenhet av att arbeta inom kundtjänst och systemet SAP? Drivs du av att ge förstklassig kundservice och vill ingå i ett sammansvetsat team i ett stabilt internationellt företag där du får möjlighet att klättra på karriärstegen?

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Goodyear.

Om företaget

Goodyear är ett av världens största däckföretag med ca 65,000 anställda och har produktion på 47 platser i 22 länder runt om i världen. Goodyear Nordic marknadsför framgångsrikt och säljer däck i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland och Litauen. I dagsläget finns 130 anställda medarbetare i Norden. För mer information on Goodyear och deras produkter besök: www.goodyear.com/corporate

Arbetsuppgifter

Kundtjänstavdelningen arbetar med service och support till kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum. I rollen som avancerad kundtjänstmedarbetare hos Goodyear ingår du i ett team som ansvarar för att hantera och administrera inkommande ärenden via telefon och mail från återförsäljare och kunder inom Norge, Danmark, Finland eller Sverige. Dina arbetsuppgifter att informera, guida och till viss del också sälja in Goodyears produkter utifrån kundens önskemål och behov. Arbetet är fartfyllt och du kommer att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt såsom att ge service över telefon och samtidigt lägga ordrar, reklamera, planera och ta hand om logistiken. Du ansvarar för att dina ärenden blir lösta samt att kunden är informerad under hela processen.

Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Du ingår i ett mindre team om nio personer och tillsammans arbetar ni för att skapa nöjda kunder och ett effektivt arbetssätt. Arbetsplatsen präglas av en god teamkänsla och av att ha roligt på jobbet.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet SAP
• Mycket goda kunskaper svenska i tal och skrift
• Tidigare erfarenhet inom service samt god vana att hantera kundkontakter via telefon
Meriterande:
• Kunskaper i andra nordiska språk som danska, finska eller norska.

För att passa in i rollen som avancerad kundtjänstmedarbetare hos Goodyear ser vi att du som person är energisk, flexibel, självständig och stresstålig. För att kunna hantera de dagliga arbetsuppgifterna är du strukturerad och analytiskt lagd. Du trivs med att jobba i ett högt tempo och förstår vikten av att leverera förstklassig kundservice. Du värdesätter också en god kollegial gemenskap och kan konsten att samarbeta på hög nivå!

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Södermalm, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: norska, norsktalande, norsktalande kundtjänst, danska, dansktalande, dansktalande kundtjänst, kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, service, B2B, handläggare, handläggning, kundsupport, koordinator, kundkoordinator, telefon, administration, affärssystem, SAP, heltid, Goodyear, däck, bil, avancerad, Stockholm, omgående

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...

Så mejlar du rätt när du söker jobb

Så mejlar du rätt när du söker jobb

Med enkla knep går dina mejl från slafsiga till proffsiga. Här är Metrojobbs e-tikettskola. EXPERTENS TIPS