Supporttekniker till AddSecure Smart Rescue / Göteborg

Har du ett stort tekniskt intresse och drivs av att erbjuda god service? Är du en nyfiken person som motiveras av att hitta lösningar på problem? AddSecure erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter i rollen som supporttekniker!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos AddSecure.

Om företaget

AddSecure är en ledande europeisk leverantör av säkra loT-anslutningslösningar med fokus på säker data och kritisk kommunikation. Företaget förser över 100 000 affärskunder och partners runt om i Europa med säkra kommunikationslösningar som hjälper kunderna att skydda sina livs- och affärskritiska applikationer. Detta bidrar till att rädda liv, skydda egendom och viktiga samhällsfunktioner samt skapar affärsnytta. AddSecures kunder verkar bland annat inom säkerhetsbranschen, fastighetssäkerhet och -automation, digitala trygghetslarm, transport och logistik, och inom energibolag och smarta städer. De erbjuder lösningar inom Smart Alarms, Smart Care, Smart Grids, Smart Rescue och Smart Transport.

AddSecure, som grundades i början av 1970-talet, har idag ungefär 1000 anställda i 15 länder. De har sitt huvudkontor i Sverige och har regionala kontor samt ett nätverk av distributörer runt om i Europa.

Arbetsuppgifter

Som supporttekniker på AddSecure, inom affärsområdet Smart Rescue, jobbar du på avdelningen inom AddSecure som främst rör sig inom segmenten Public Safety och Personal Safety. Du jobbar med ärendehantering via inkommande samtal och mejl, du felsöker olika tekniska problem och installerar och konfigurerar hård- och programvara. Vidare arbetar du med att driva ditt case framåt genom att felsöka och lösa incidenter och supportärenden med stort fokus på god service. I ditt arbete som supporttekniker ingår även administration och dokumentation samt ärendeuppföljning och merförsäljning. Du har framförallt kontakt med räddningstjänsten och olika tekniska befäl men även med andra offentliga och privata verksamheter där arbete inom trygghetsskapande och säkra lösningar krävs. Du arbetar i ett öppet kontorslandskap tillsammans i ett mindre team med god gemenskap.

Inledningsvis erbjuds du en grundlig introduktion tillsammans med dina kollegor på plats och erbjuds även flera utbildningar inom relevanta områden. Du kommer även få åka med fälttekniker på kundbesök för att få en bättre förståelse för hur arbetet går till och ge dig förutsättningarna att kunna ge bästa support till kunderna.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom IT/El alternativt erfarenhet av tekniskt arbete
• Erfarenhet av kundsupport
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
• Stort tekniskt intresse
Meriterande:
• Erfarenhet av ärendehantering

För att trivas i rollen har du ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du bidrar med idéer och nya perspektiv och har ett intresse för att lära dig nya saker och att testa på nya tillvägagångssätt. Du motiveras av att agera problemlösande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Du ser konsekvenserna av din arbetsinsats och du anstränger dig för att leverera effektiva lösningar med hög kvalitet.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Göteborg, Mölndal
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, IT-support, teknisk support, support, supporttekniker, tekniker, servicedesk, servicedeskmedarbetare, helpdesk, helpdeskmedarbetare, kundservice, service, teknik, heltid, Göteborg

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...

Så mejlar du rätt när du söker jobb

Så mejlar du rätt när du söker jobb

Med enkla knep går dina mejl från slafsiga till proffsiga. Här är Metrojobbs e-tikettskola. EXPERTENS TIPS