Logistik- och orderkoordinator till Barbour

På uppdrag av vår kund, Fourfield, söker vi på The Place en ny medarbetare inom logistik och order. Fourfield är en koncern inom distribution av konfektion samt retail i Norden och Baltikum. Fourfield Distribution AB driver sedan år 1997 en distributionsverksamhet av varumärket Barbour i Skandinavien och Baltikum. Bolaget har kontor/ showroom i Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors.

Om tjänsten

I rollen som logistik- och orderkoordinator arbetar du med administration, logistik och order i bolagets distributionsverksamhet. Du kommer driva samarbetet och utveckla affärsprocesser med bolagets Key Accounts. Du har kontakt och avstämningar med lagerdistributör samt löpande kontakt med företagets kunder. På kontoret som ligger i centrala Stockholm arbetar idag 13 personer men man är totalt 32 anställda i koncernen. Arbetsplatsen präglas av korta beslutsvägar, en stark tillväxt och teamkänsla.

Anställning

På Fourfield arbetar man nu med att långsiktigt växa och stärka organisationen. I den här rekryteringen arbetar du initialt som konsult via The Place, efter 6 månader går anställningen över till Fourfield förutsatt att båda parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som order och logistikkoordinator på Fourfield kommer du att:

  • Registrera säsongsordrar
  • Orderbekräftelser till kunder
  • Administrera omköpsorder och leveranser
  • Förse kunder med produktfiler
  • Vara administrativt ansvarig för Key Accounts
  • Superuser i Microsoft NAV
  • Jobba med en del projektledning

Arbetsuppgifter kan vid behov även förekomma i övriga koncernbolag. Det ingår i tjänsten att vara backup för kollegor samt att vid behov vara behjälplig med andra arbetsuppgifter inom företaget.

Vi söker dig

För den här tjänsten söker vi dig som tycker det är stimulerande att arbeta i en försäljningsorienterad och resultatdriven, föränderlig miljö. Du är en teamspelare som uppskattar möjligheten att engagera dig i projekt och utveckling och vidare söker vi dig som:

  • Har 3–4 års erfarenhet inom logistik
  • Har en eftergymnasial utbildning inom området
  • Är duktig på att arbeta i system (vår kund arbetar i Navision)
  • Kan importera och exportera data i Excel och har vana i att hantera och läsa in datavolymer
  • Det är meriterande om du har erfarenhet inom Retail

Stämmer det in på dig? Hoppas det! För i sådana fall är det inget att vänta på. Du skickar lätt in din ansökan och vi går igenom urval löpande. Vi letar efter dig som kan börja så snart som möjligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sökord: Logistikkoordinator, logistik, retail, fashion, Barbour, Fourfield, order, logistikjobb

 

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...

Glada medarbetare  lockar fler

Glada medarbetare lockar fler

När konkurrensen om talangerna hårdnar blir det viktigt för företag att vara tydliga med sitt varumärke. Nu satsar allt fler företag på employer branding.