Verksamhetskonsult inom uthyrning och kundkommunikation till Momentum

Är du driven och engagerad och letar efter en spännande och omväxlande roll med stort eget ansvar? En roll där du ingår i ett team med kompetenta kollegor och tillsammans levererar framtidens digitala lösningar till våra kunder? Då kan detta vara tjänsten för dig.

INFORMATION OM UPPDRAGET

Momentum Software vill med moderna och webbaserade system göra det enkelt för bostadsbolag att äga och utveckla fastigheter och samtidigt bidra till ett hållbart samhälle. På resan mot att bli Sveriges bästa SaaS-bolag behöver de förstärka och fortsätta utveckla sina leveransteam. Idag är de drygt 90 anställda fördelade på kontor i Falun, Stockholm och Malmö. Leveransavdelningen består av cirka 35 personer och nu söker de ytterligare verksamhetskonsult.

Som anställd hos Momentum erbjuds du


* En spännande, bred och varierad roll
* Stort utrymme för eget ansvar
* Härlig gemenskap med engagerade och kompetenta kollegor
* En modern arbetsgivare med högt i tak

ARBETSUPPGIFTER

Som verksamhetskonsult inom uthyrning och kundkommunikation kommer du att arbeta nära Momentums kunder i olika typer av uppdrag och projekt och med Momentums största produkt - Momentum Fastighet. För att lyckas i rollen tycker du om att ha mycket kundkontakt samtidigt som du är intresserad för kommunikation, digitalisering och verksamhetsutveckling.

Du kommer t ex att:


* Bli specialiserad på processer för uthyrning och kundkommunikation samt de funktioner som finns för detta i Momentum Fastighet
* Hjälpa kunderna med funktioner i systemet som hanterar exempelvis köer, uthyrningsflöden, Mina sidor och massutskick
* Hålla i workshops kring kunders arbetssätt och behov, hålla i utbildningar och följa upp hur kunder arbetar i våra system.


Du kommer att ha en av Momentums viktigaste och bredaste roller och därmed ha stor utvecklingspotential. Tjänsten passar dig som hunnit få några års arbetslivserfarenhet och som brinner för att arbeta med kunder i ett utåtriktat och socialt arbete.

VI SÖKER DIG SOM


* Har en eftergymnasial utbildning med relevant inriktning
* Har 0-3 års arbetslivserfarenhet som anses relevant, tidigare arbetslivserfarenhet anses meriterande
* Har ett intresse för digitalisering och organisationsutveckling
* Är obehindrad i det svenska språket i tal och skrift


Som person är du driven och social med en hög kommunikativ förmåga. Du är van att arbeta självständigt, kan planera din tid och finner en hög ansvarskänsla i det du gör. Du trivs i situationer där du inför grupp ska presentera, utbilda eller informera.

Övrig information


* Start: Slutet av augusti, eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Tillsvidareanställning, med inledande provanställning om sex månader
* Placering: Stockholm, Falun eller Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Momentums önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


Annonsid: 15074168

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...

Glada medarbetare  lockar fler

Glada medarbetare lockar fler

När konkurrensen om talangerna hårdnar blir det viktigt för företag att vara tydliga med sitt varumärke. Nu satsar allt fler företag på employer branding.