Team Lead Customer Experience till BMW Northern Europe
Om rollen och dina ansvarsområden
• Vara den interna huvudsakliga ägaren och kontaktpersonen för de kundupplevelseprojekt och initiativ som du tillsammans med ditt team och övriga stakeholders ansvarar för.
• Utveckla, definiera, genomföra och utvärdera en strategi för hur vi ökar kundupplevelsen över de nordiska och baltiska länderna.
• Coacha och supportera teamet, se till att de har de verktyg och resurser som behövs för att utföra sitt arbete.
• Affärsansvar för kundnätverk, bonusprogram och kundundersökningssystem.
• Analys och statistik för att mäta kundupplevelsen och öka kundnöjdheten inom sälj och service.
• Ta action på och följa upp på KPIer för de olika faserna i kundresan.
• Aktivt leda och delta i interna möten och hålla presentationer inför ledningsgruppen samt på återförsäljarkonferenser.
• Vara kontaktpersonen för våra centrala kollegor i München vad gäller CX.
• Tillsammans med teamet arbeta med effektiviseringar och förbättringar på lokal nivå.
• Interna och externa kontakter gällande ex. utbildningsprogram och förändrings- samt förbättringsprojekt.
• Delta samt driva evenemang och workshops för att säkerställa kvalitet i kundupplevelsen.
Som Team Lead Customer Experience är du en nyckelperson i utvecklingsarbetet för framtidens innovativa kundupplevelser. Du arbetar relationsbyggande mellan de nordiska och baltiska länderna med målet att öka kundnöjdheten inom den egna regionen. Du har ett stort ansvar och en spännande resa framför dig som inspiratör och talesperson för BMW och MINI.
Om dig vi söker
• Högskoleexamen inom kommunikation/business eller motsvarande
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet som Projektledare eller Teamledare
• Erfarenhet av liknande arbete i en komplex organisation med många stakeholders
• Drivit projekt inom kundnöjdhet från start till slut
• Talar och skriver obehindrat på engelska samt gärna ett nordiskt språk
• Meriterande om du tidigare har arbetat med premiumkunder och customer loyalty
• Självgående, målinriktad och en god kommunikatör
Som person har du hög ansvarskänsla, skarpt affärssinne och motiveras av att stå i centrum och presentera resultat för organisationen. Du är även strategisk, analytisk och har god förmåga att kunna prioritera. För att lyckas i rollen tycker du om att arbeta målstyrt i ett högt tempo med många kontaktytor både internt och externt.
Om BMW
Ända sedan 1928 har BMW utvecklat bilar som strävar efter att ge BMW-föraren den bästa möjliga körglädjen. Drivkraften att alltid tänka nytt har funnits med sedan starten. Alla som kör en BMW ska få den bästa möjliga upplevelsen i en bil präglad av kvalité och framåtanda, en premiumbil fylld av körglädje. Hos BMW börjar allt med passion. Entusiasm för gemensamma projekt gör våra team till en stark enhet där varje åsikt värderas. Det är först när vår kompetens, professionella processer och vår arbetsglädje förenas som vi tillsammans kan forma framtiden. Oavsett vad du önskar – inom BMW hittar du ett brett utbud av avdelningar och discipliner över hela världen där du kan dela din professionella passion med oss.
Intresserad?
Tjänsten är placerad på BMW:s nordiska huvudkontor i Sollentuna/Silverdal. Lokalerna är moderna och innehåller lunchrestaurang samt tillgång till gym och dagliga träningspass. Som BMW-anställd får alla möjlighet att köra sin egen BMW eller MINI till förmånliga villkor. Resor ingår i tjänsten, upp till 30-40 dagar per år. Detta är en rekrytering och tjänsten är på heltid med tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Letar du efter en spännande utmaning? Tag chansen och bli en del av BMW. Vi ser fram emot din ansökan som skickas in via www.jurek.se. För eventuella frågor vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Victoria Tjernström, [email protected]