Junior Financial Administrator till mediehus
INFORMATION OM UPPDRAGET
Du kommer att arbeta tätt tillsammans med åtta kollegor som sitter med den manuella överföringen mellan olika system. Då företaget sitter med flera olika systemutvecklingar kan förändringar ske allt eftersom vilket gör det viktigt att du trivs att arbeta i en flexibel roll där den ena dagen inte behöver vara den andra lik. Teamet kännetecknas av god stämning och en positiv framåtanda, här försöker man ständigt hitta smarta lösningar och nå deadlines tillsammans.#
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer omvårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som Financial Administrator kommer du vara mittpunkten kring kundreskontra. Detta innebär att se till att all information stäms av mot flera olika system samt att fakturorna skickas iväg på ett korrekt sätt. Du kommer att arbeta i flera olika affärssystem och därför är det viktigt att du har en god systemvana.Du kommer till exempel att:
* Sköta hela processen från att säljarna har administrerat en order till fakturering
* Vara en spindel i nätet. Du kommer att följa upp felaktigheter i systemet och ha flera kontaktytor internt för att kunna leverera god service mot interna aktörer och kunder.
Tjänsten passar dig som vill komma in på ett företag med stora förändringar av system och arbetssätt. Här finns det chans att lägga fram förbättringsförslag och vara med och påverka riktningen av automatiseringar kring fakturahanteringen. På sikt kommer det finnas utrymme att ta ett större ansvar och arbeta med avstämningar, kreditering och månadsbokslut
VI SÖKER DIG SOM
* Innehar en gymnasieexamen
* Har minst 1 års arbetslivserfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent eller med ekonomirelaterade arbetsuppgifter
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då kommunikationen kan ske på båda språken
* Har god datorvana och tidigare arbetat i affärssystem för att snabbt kunna komma in i arbetssättet
* Har goda kunskaper i Excel
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med kundreskontra.
* Duktig på att sammarbeta
* Flexibel
* Strukturerad
#
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, två års långtidsvikariat
* Placering: Kungsholmen, möjlighet till en del arbete hemifrån
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Annonsid: 15074950