Kundtjänstmedarbetare till storbolag inom bilindustrin sökes!

Vill du vara en del av att definiera den framtida fordonsupplevelsen? Är du en naturbegåvning när det kommer till kundservice och försäljning? Sök detta jobb idag!

Information om uppdraget:

StudentConsulting söker kundservicemedarbetare till vårt kundföretag inom bilbranschen. Vår kund tror att nyfikenhet och passion för att förstå människor är nyckeln till framgång. De är fast beslutna om att skapa och leverera de mest personliga lösningarna inom mobilitet, och att ständigt utveckla ny teknik med målet att erbjuda frihet att ta sig fram på ett personligt, hållbart och säkert sätt.

Vår kund har stort fokus på elektrifiering, design och hållbarhet. De vill erbjuda de mest personliga lösningarna och funktionerna kopplat till mobilitet och bilägande. Som kundtjänstmedarbetare hos vår kund kommunicerar du med konsumenter utifrån deras behov via chatt, telefon, e-post och sociala medier för att förstå deras ärende och kommunicera en lönsam lösning med hög servicenivå. I arbetsuppgifterna ingår även administration kopplad till kundhanteringsprocessen.

Vidare kommer du att arbeta med merförsäljning genom att följa upp leads och köpsignaler i din konsumentkommunikation. Du förväntas ta ägandeskap över, prioritera och föra vidare kundernas feedback. I arbetet ingår även att kontinuerligt och aktivt identifiera, föreslå och driva igenom utvecklings- och förbättringsförslag tillsammans med teamet och företaget i syfte att ytterligare förbättra kvalitet och effektivitet i processer och konsumentdialogen.

Tjänsten innebär att du anställs av StudentConsulting och arbetar som konsult hos vår kund. Tjänsten är på heltid från 1 juni till sist augusti men chans till förlängning efter det. Arbetstiderna varierar mellan dag-, kvälls- och helgpass.

Detta söker vi:

För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare tror vi att du har ett genuint intresse av att tillhandahålla professionell kundservice och att du motiveras av att arbeta i ett snabbt, dynamiskt team med förmågan att hantera och uppnå deadlines. Du är en självgående person med ett proaktivt tillvägagångssätt, en problemlösare och en flexibel lagspelare. Du visar på en resultatmedvetenhet, stort engagemang, ett effektivt arbetssätt och att du är en trygg lagspelare.

Krav:
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Ostraffad i belastningsregistret
• God datorvana
• Erfarenhet av service, gärna via telefon
• Vara tillgänglig för start 1 Juni

Hos vår kund får du möjlighet att arbeta i moderna och fräscha lokaler tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor och ledare. Här får du möjlighet att utvecklas!

Om du är intresserad av att arbeta i ett globalt sammanhang och vara en del av ett internationellt team är detta möjligheten för dig. Sök tjänsten redan idag med ett CV på engelska!

Sökord: Bilindustrin, Kundtjänstmedarbetare, Kundservice, Göteborg

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Här är 5 framgångstips – sammanfattat från 200 karriärböcker

Niklas Alm har han sammanfattat några av de vanligast förekommande tipsen i böckerna som enligt många experter är nyckeln till framgång.

Egenskaperna som rankas högst när du söker jobb

Är du ansvarstagande, positiv och flexibel? Då är du en arbetsgivares dröm. Fackförbundet TCO har med hjälp av Statistiska Centralbyrån tagit reda på...

Så mejlar du rätt när du söker jobb

Så mejlar du rätt när du söker jobb

Med enkla knep går dina mejl från slafsiga till proffsiga. Här är Metrojobbs e-tikettskola. EXPERTENS TIPS