Ledigt jobb från Franchisefinder

Point 65 Kayak Centers söker franchisetagare!

Paddling är en populär aktivitet under stark tillväxt. Point 65 Sweden, Sveriges ledande aktör, erbjuder ett nyckelfärdigt koncept för kajakuthyrning, upplevelsecentrum samt försäljning. Point 65 Sweden utvecklar, tillverkar och distribuerar innovativa högkvalitetskajaker i över 40 länder och är ett av världens snabbast växande paddelsportföretag. Point 65 Kayak Centers är en ekologisk, rolig, givande och lönsam säsongsverksamhet med låg investeringskostnad (60.000kr – 200.000kr beroende på upplägg). Konceptet kan drivas som en delvis obemannad deltidssysselsättning eller komplement till annan verksamhet. Konceptet är ett mobilt kayakcenter med uthyrnings- och försäljningsverksamhet på platser där folk vill paddla. Uthyrningen och eventen drar till sig en köpstark och glad kundgrupp. Därför är även försäljning av kajaker och tillbehör ett intressant komplement till verksamheten. Detta koncept fungerar också bra som komplement till de som redan har en sjönära verksamhet (campingplats, sjökrog, sjömack etc.). Kajaktrailern finns också som en sinnrik stationär variant. Starta ditt eget Point 65 Kayak Center Nu har vi vidareutvecklat konceptet och vill expandera genom att etablera fler Point 65 Kayak centers! Systemet består av tre verksamhetstyper som kan kombineras:
1. Endast uthyrning, enkelt och lättskött! 2. Uthyrning samt organiserade turer & enklare kurser vilket ger mer. 3. Aktiv försäljning av kajaker och tillbehör i kombination med uthyrning med eller utan organiserade turer och enklare kurser. Är du en säljare? Franchisesystemet består av följande huvudkomponenter: Kajaktrailer och förvaringsställ Vi har utvecklat en profilerad kajaktrailer för transport och säker förvaring av kajakerna. Med denna finns möjlighet att driva uthyrningen delvis obemannad. Kajaktrailern kan också hyras ut i sin helhet med kajakerna lastade och klara för större grupper. Med några enkla handgrepp blir kajaktrailer en minibutik med tak, utställning för tillbehör och kajaker, en bänk för kassadisk och till och med plats för kaffebryggare så man kan bjuda kunder på en fika medan man snackar kajak! Alltid nya hyrkajaker I Point 65 Kayak Center konceptet ingår att efter varje säsong, under oktober/november sälja hyrflottan till reducerade priser men ändå med en vinst för franchisetagaren. Efterfrågan för lätt begagnade Point 65 kajaker är mycket stor. Point 65’s unika, delbara kajaker har skapat ett nytt fenomen eftersom man bygger ihop kajakdelarna så att man kan vara flera personer i samma kajak. Perfekt till företagsevenemang, svensexor, möhippor etc. Vill kunden ta med sig kajerna med bil behövs inget takräcke. Utbildning, community och administration I systemet ingår initial och löpande utbildning samt regelbundna träffar med medlemmarna i kedjan där man utbyter erfarenheter och kunskaper. Vi har också tagit fram ett beprövat uthyrningsavtal och ett onlinesystem som tar hand om de mesta administrativa arbetsuppgifterna. Att sälja kajaker, som inte sällan är affärer på långt över 20.000kr, är ett kvalificerat säljarbete. Därför erbjuder vi franchisetagaren som väljer att jobba med aktiv försäljning, en välutvecklad säljmetodik som vi bringar genom Point 65s beprövade initiala säljkurs och därefter löpande upprepningskurser. Central bokning och stabil kundtillförsel Vi har utvecklat en suverän central bokningsfunktion på nätet. För kunden är det bekvämt, tryggt och ger en extra dimension att smidigt kunna välja i en meny av kajaker från olika hyrstationer runt om i landet. Via samma bokningsplats kan man boka hyrkajaker, kurser och ledarledda turer. Kunden betalar direkt vid bokning och ni får bägge en bekräftelse på mejl samt i systemet. För företagaren löser bokningssystemet allt krångel och administration kring uthyrningen. Konceptet bidrar med kundtillförsel genom bred och träffsäker marknadsföring med hjälp av kraften i den gemensamma marknadsföringen som kanaliseras under en gemensam bokningsplats under Sveriges ledande varumärke. Boknings- och marknadsföringsavgifter För tillgång till systemet och de tjänster man erhåller utgår en bokningsavgift om 5%. Vidare utgår en avgift om 3% till den centrala marknadsföringsfonden som går till den gemensamma marknadsföringen av kedjan. Boknings- och marknadsföringsavgift utgår endast på bokningar som skett av kund i bokningssystemet. Om en kund bokar direkt hos franchisetagaren via telefon eller mail utgår ingen avgift. Är du redo att bli franchisetagare till Point 65? Vill du bli en del av ett välpaketerat och nyckelfärdigt koncept när det gäller utrustning, kajakställning/kajaktrailer och administrativa system till en mycket låg investeringskostnad? Detta är en lönande och rolig säsongsverksamhet där du som franchisetagare kan vara med i en av de snabbast växande fritidsaktiviteterna med framtiden framför sig. Ett nyttig, miljövänlig och billig aktivitet. Kan det bli bättre? Ansök om att bli franchisetagare till Point 65 idag! För mer information, fyll i formuläret så kontaktar vi dig.

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Annons
Erik gick från elitfotbollsspelare till toppsäljare

Erik gick från elitfotbollsspelare till toppsäljare

Det finns inte ett sätt att vara en duktig säljare – men det gäller att vara en bra lyssnare och att hitta sin egen styrka. Det menar Erik Berthagen som, i

Annons
Sveriges bästa arbetsgivare 2017 söker dig som jobbar inom skola, vård och omsorg

Sveriges bästa arbetsgivare 2017 söker dig som jobbar inom skola, vård och omsorg

Jobbar du som lärare eller inom vård och omsorg och vill jobba hos en prisbelönt och grym arbetsgivare ska du söka dig till Zest bemanning.

Salong betong-Danne: ”Jag lever i ett konstant misslyckande”

Salong betong-Danne: ”Jag lever i ett konstant misslyckande”

I Metrojobbs Misslyckandepodden berättar Daniel Beijner om resan med Salong Betong och varför han aldrig känner sig framgångsrik.

Love Prelog: ”Nu tror de på mig när jag säger att jag är en man”

Love Prelog: ”Nu tror de på mig när jag säger att jag är en man”

På tidigare arbetsplatser har det ofta blivit jobbigt när Love har berättat att han är transsexuell.

Miljardären: Här är 4 hemligheter bakom min framgång

Miljardären: Här är 4 hemligheter bakom min framgång

Jeff Bezos är världens rikaste man. Han är vd för Amazon och ägare av The Washington Post. Här är hans tips.

6 tips: Så jobbar du med någon du verkligen inte tycker om

6 tips: Så jobbar du med någon du verkligen inte tycker om

Det är omöjligt att komma överens med precis alla. Men när vi är på jobbet så finns det tillfällen då vi måste arbeta tillsammans med folk vi inte gillar.