Ekonomiadministratör till logistik- och transportföretag

Söker du efter nya utmaningar? Är du analytisk, ansvarstagande och trivs med ett administrativt och strukturerat arbetssätt? Då är tjänsten som ekonomiadministratör något för dig!

Om tjänsten
Adecco söker en ekonomiadministratör till ett av världens mest internationella företag med lokaler i Helsingborg. Kunden tillhandahåller lösningar för logistiskbehov och finns representerade i över 200 länder. I rollen som ekonomiadministratör har du en god kommunikationsförmåga och är bra på att skapa goda relationer, både internt och externt. Företaget ligger i närheten av Ramlösa station och det går bra att ta sig dit med kollektivtrafik. Arbetstiderna är vardagar mellan 08.00-16.30.

Du kommer att arbeta i MS Office och kommer bland annat att ha följande arbetsuppgifter:
- Fakturering av speditionsuppdrag
- Uppdatera offerter vid fakturering
- Ekonomisk uppdragsuppföljning för import- och exportuppdrag
- Kontroll och registrering av leverantörsfakturor

Om dig
Vi söker dig som är analytisk med ett gott siffersinne och som har en förmåga att se samband och ett helhetsperspektiv. Du som söker är en effektiv administratör som är kvalitetsmedveten, noggrann och strukturerad. Erfarenhet av administrativa uppgifter inom ekonomi eller transport sedan tidigare är meriterande. Det här är ett jobb för dig som är ansvarsfull och som har förmågan att kunna prioritera och ta beslut utifrån dagens arbetsuppgifter. Har du dessutom en positiv inställning till att delta i eller att driva förändringsarbete kommer du att lyckas i din arbetsroll.

Viktigt för tjänsten är:
- goda kunskaper i MS Office
- goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som ekonomiadministratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och för rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos företaget.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Sara Höglund +46 736847323.

Välkommen med din ansökan!