Technical Support Specialist

Har du ett genuint intresse för teknisk support och är redo för att ta nästa steg? Som Technical Support Specialist hos Bluebeam arbetar du i en internationell miljö med marknadsledare mjukvaruprodukter för design- och byggindustrin. Låter det intressant? Läs mer och ansök idag!

Om rollen
Bluebeam utvecklar innovativa tekniska lösningar som sätter standarden för samarbete och effektiva arbetsflöden för yrkesverksamma inom design- och byggbranschen över hela världen. Som Technical Support Specialist blir du en del av ett snabbt växande team i Kista och kommer arbeta mot både den nordiska och europeiska marknaden. Detta är en självständig och omväxlande arbete där du ges möjlighet att påverka hur produkten utvecklas.

I rollen kommer du att:

  • Supportera Bluebeam’s slutkunder/användare via telefon och e-post med ärenden av varierande teknisk komplexitet
  • Testa, verifiera och rapportera buggar samt ge feedback till vårt QA och utvecklingsteam i Pasadena, Kalifornien
  • Skapa teknisk dokumentation, FAQ och videomaterial för global supportsida
  • Aktivt delta i produkt- och funktionsförbättringar ifrån kunders och branschens behov
För att du som ny i rollen ska få rätt förutsättningar så kommer du genomgå en två veckors utbildning där du lär dig om oss som bolag, våra produkter och om branschen i stort. Utbildningen genomförs på Bluebeam’s huvudkontor i Pasadena, Kalifornien.

Vem är du?
För att bli framgångsrik i denna roll ser vi att du har några års erfarenhet utav teknik support, gärna på ett IT- eller mjukvaruföretag. Vidare har du en bred teknisk bas inom IT och goda kunskaper inom Microsoft Windows OS (7,8 eller 10). Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom PDF och/eller CAD-programvaror samt kunskaper inom Mac OS X eller iOS.

Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och trivs i en självständig och omväxlande roll. I övrigt har du mycket goda kunskaper gällande skriftlig och muntlig kommunikation på svenska samt engelska.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Louise Nachtweij på [email protected], 070-367 52 64 eller rekryteringskonsult Marcus Grahn på [email protected], 072-450 15 33.

Vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande!

Om Bluebeam
Bluebeam lanserades år 2002 och allt fler arkitekter, ingenjörer och byggarbetare världen över använder nu vår programvara sedan 2003, då DMJHM+H (nu AECOM), ett av världens största design- och ingenjörsföretag, valde Bluebeam Pushbutton PDF som sin PDF-lösning.

Idag använder fler än 1 miljon människor världen över Revu. I USA är vi en viktig partner för majoriteten av de främsta företagen inom bygg-, arkitekt- och ingenjörsbranschen (AEC). Globalt sett utökar vi snabbt vår närvaro, med ett kontor i Sverige och kunder i 130 länder. År 2014 blev vi en del av Nemetschek, vilket gör att vi kan få kontakt med ännu fler yrkesverksamma inom AEC-branschen runt om i världen. För mer information, besök gärna https://www.bluebeam.com/