Ekonomiassistent till Systembolaget i Stockholm

Systembolaget söker dig som vill arbeta med ekonomi i ett värderingsstyrt företag vid Kungsträdgården i Stockholm

Har du erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra och har god förståelse för redovisning? Vi söker nu en ekonomiassistent till Systembolaget och avdelningen för leverantörsreskontra. Låter detta intressant så ansök redan idag då vi gör urval löpande!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Hos Systembolaget ska alla känna sig välkomna, oavsett om du är kund eller anställd. Vi lever efter våra värderingar; omtänksam, kunnig och inspirerande.

Du kommer att tillhöra en utvecklingsorienterad och samarbetsorienterad grupp där man gemensamt utvecklar arbetssätt och processer. Gruppen består av 15 personer varav 3 arbetar med omkostnadsfakturor, kundfakturering, verifikatregistrering och kontoavstämningar och är en välfungerande grupp som kommer hjälpa dig under upplärningsperioden.

Systembolaget är under ständig utveckling och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Till att börja med får alla nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska lära dig mer och mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan och utvecklingssamtal genomförs årligen.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som ekonomiassistent på Reskontran för omkostnadsfakturor ansvarar du för hanteringen av inkommande leverantörsfakturor. Gruppen består av 15 personer varav 3 arbetar med omkostnadsfakturor, kundfakturor, verifikatregistrering och kontoavstämningar. Tjänsten innefattar leverantörsfakturor och incidenter samt vara back up för övriga arbetsuppgifter. Support internt och externt är en självklar del av det dagliga arbetet.

  • Registrera leverantörsfakturor
  • Uppläggning av leverantörer
  • Göra löpande arbete med månads- delårs- och årsbokslut, t ex reserveringar och kontoavstämningar
  • Incidenthantering
  • Bistå både interna och externa parter med god service
  • Behjälplig med övriga arbetsuppgifter på reskontra

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta på Systembolagets huvudkontor centralt i Stockholm beläget vid Kungsträdgården. Tillsammans med dina kollegor rapporterar du till gruppchefen för reskontrafunktionen. Systembolaget arbetar i IFS, Readsoft och Service Now. Basware är i dagsläget vårt fakturahanteringssystem men kommer i vår att ersättas av Palette.

Tjänsten är på heltid vilket innebär 38,75 timmar/vecka med viss möjlighet till flex. Tjänsten startar så snart rätt person kan vara på plats.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av leverantörsreskontraarbete, gärna i Palette. Du har också arbetat med bokföring och kontoavstämningar inom området och har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och nya affärssystem. Du har grundläggande ekonomiutbildning eller likvärdigt. Att du är serviceinriktad och sätter kunden i fokus är en självklarhet. Du är prestigelös, har god självinsikt och ser vikten av att bidra till en bra arbetsmiljö. Du är engagerad och bra på att kommunicera både i tal och skrift. Du ser möjligheter och tycker om att driva förbättringsprocesser framåt. Du skapar goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter. Du vet att du i din roll är hela Systembolagets ansikte utåt.

INTRESSERAD?

I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Fakta om företaget