Ekonomiassistent inom ehandel

Vi söker nu för Ambeas räkning en systemintresserad och lösningsorienterad ekonomiassistent till deras leverantörsreskontra. Rollen kommer innebära löpande arbete med hanteringen av leverantörsfakturor samt stor delaktighet i digitaliseringen av deras reskontra. Du kommer bli del av ett team om 6 anställda. Rollen avser en tillsvidareanställning på heltid och är placerad i nybyggda lokaler intill Mall of Scandinavia i Solna.

Arbetsuppgifter:

  • Registrera och hantering av leverantörsfakturor
  • Arbete i e-handelssystem
  • Utbetalningar
  • Avstämning av balanskonton vid bokslut
  • First line support mot verksamheten och kontakt med leverantörer
  • Löpande arbete med utveckling av digitala verktyg

Kravprofil:

  • Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Ett par års erfarenhet från leverantörsreskontra och löpande bokföring
  • God systemvana och intresse
  • Erfarenhet från Visma Control och Proceedo är meriterande
  • Tidigare erfarenhet från transaktionsintensiv verksamhet
  • För att trivas i tjänsten är du förändringsbenägen och är ansvarstagande som person. Du har ett problemlösande förhållningssätt till ditt arbete med förmåga att höja blicken och se helheten.

Välkommen med din ansökan!

Ansvarig rekryteringskonsult är Filip Tu, 0739-10 96 62

Sökord: Ekonomiassistent, Leverantörsreskontra, reskontra, e-handel, effektivisering, digitalisering, system

Fakta om företaget