Ekonomiassistent till företag på Österlen

Söker du en arbetsgivare där du får arbeta brett med administration och ekonomi? Vi letar efter dig som har tidigare erfarenhet av löpande bokföring, fakturering, lönehantering, kund-och leverantörsreskontra med VISMA som arbetsredskap. Sök tjänsten redan idag!

Om tjänsten
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att arbeta i en bred funktion med hög variation på dina arbetsuppgifter. Ditt arbetsredskap är VISMA och dina ansvarsområden är att löpande hantera fakturering, kund-och leverantörsreskontra, lönehantering och bokföring. Företaget har en tredjepartslösning för bokslut, detta är inte något du kommer att arbeta med. Arbetstiderna är helgfria vardagar 08:00-17:00. Företaget har sina lokaler i ute på Österlen ca 30 min från Ystad, det underlättar därför om din körsträcka till arbetet inte har för långt pendlingsavstånd.

I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Löpande bokföring
- Fakturering
- Hantera kund- och leverantörsreskontra
- Lönekörning för tjänstemän
- Övrig administration och telefonkontakt med kund

Om dig
För att trivas i rollen som ekonomiassistent är det viktigt för oss att du har erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter sedan tidigare då upplärningsprocessen kommer att fokusera på att lära sig företagets arbetssätt, rutiner och affärsidé. Det är viktigt för oss att du känner dig trygg i kompetensen och att du drivs av att arbeta med god effektivitet och problemlösning.

Du kommer att samarbeta tillsammans med en kollega på ekonomisidan och i rollen arbetar du även nära dina kollegor som administrerar och hanterar avtal, reklamationer och har hand om samtal kring fakturering. På kontoret är det en lättsam stämning med goda relationer mellan olika funktioner, här hjälps alla åt och målsättningen är att tillsammans få företaget att växa.

Viktigt för tjänsten är:
- Tidigare arbetat med likvärdiga arbetsuppgifter
- Har arbetat i VISMA Admin och VISMA lön

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Företaget har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco.
Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.

Företaget erbjuder dig:
- En tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning
- Kollektivavtal

Om ansökan
Tjänsten har start så snart vi har hittat rätt kandidat och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är en personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (MATRIGMA) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Sara Höglund 073-684 73 23 / [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
[email protected] alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, VISMA, Löpande bokföring, Fakturahantering, Service, Administration, Ekonomi, Lönehantering, Kund- och leverantörsreskontra.

 

Fakta om företaget