Sales and Service Manager - Viasat

Nu söker Viasat en Sales & Service Manager att leda vårt Winback team!

Vad rollen innebär

I rollen som Sales & Service Manager på Viasat kommer du att vara övergripande ansvarig för den reaktiva churnen inom Viasat samt de tillhörande KPIer som är kopplade till denna. Du kommer att arbeta med säljstyrning kopplat till vår kampanjlönsamhet samt våra intäkter och kostnader. Utöver budget- och kostnadsansvar så är du personal- och löneansvarig för Viasats Sales & Service avdelning inkluderande Team Leaders, admin samt 26 säljare. Du kommer att rapportera till Head of Customer Experience.

  • Uppföljning och analys av KPIer
  • Initiera nya arbetssätt utifrån trender och analyser i syfte av att optimera Sales & Service intäkter
  • Utförande av budget och prognoser
  • Ständigt leda och utveckla personal, för att säkra kompetensutveckling och maximera resultat.
  • Kontinuerlig rekrytering av personal till teamet

Det här erbjuder vi dig

Du får möjligheten att leda ett team som under det senaste året har gjort en spännande resa och uppnått sina högsta resultat i avdelningens historia. För att fortsätta nå nya höjder så har du två teamledare och en koordinator till din hjälp som driver den operativa verksamheten. Vi erbjuder dig en utmanande roll i en organisation med högt i tak. Att vara del av ett mediabolag mitt i den förändring som branschen befinner sig i är spännande. Det innebär att vi ständigt behöver vara på tå och inte vara rädda för att skifta fokus vilket leder till varierande och utmanande vardagar. Om du uppskattar när det går undan kommer du att trivas tillsammans med oss. Vi sitter på Ringvägen 52 på Södermalm tillsammans med flera bolag inom Nordic Entertainment-koncernen. Vi vill att alla ska känna sig hemma här och vi hoppas att även du kommer att göra det

Vad vi söker
För att vara framgångsrik i rollen är det en stor fördel om du är duktig på att bygga interna relationer och har erfarenhet av försäljning, ledarskap och att leda andra ledare.

Rollen har även har ett stort fokus på att hitta nya sätt att öka resultat genom t.ex. minskad churn, ökade intäkter och minskade kostnader. Det krävs därför att man har lätt för att sammanställa och analysera siffror, främst genom Microsoft Excel.

Vi söker dig som:

  • Akademisk bakgrund med inriktning marknad eller ekonomi är meriterande
  • 3-5 års erfarenhet av försäljning, varav 1-2 år i en ledande försäljningsroll
  • Erfarenhet av abonnemangsprodukter
  • Goda kunskaper inom Officepaketet, främst Microsoft Excel
  • Erfarenhet av anti-churn/winback är meriterande

Ansökan
Känner du att ovanstående stämmer in på dig? Skicka in en ansökan nedan. Din ansökan skall innehålla CV samt personligt brev. Vi tar inte emot ansökningar via email. Vid eventuella frågor kontakta Axel Olsson, Senior Recruiter, på [email protected]. Intervjuer sker löpande och vi ser fram emot din ansökan!

Nordic Entertainment Group (NENT Group) is committed to equality and diversity and we welcome applications from all qualified individuals regardless of race, religion, age, gender, sexual orientation, disability, and marital status. We want to make sure your recruitment experience is the best it can be – so, if you’re selected for an interview, please let us know if there are any adjustments we can make that would be helpful for you.

Nordic Entertainment Group AB (publ.) (NENT Group) is the Nordic region’s leading entertainment provider. We entertain millions of people every day with our streaming services, TV channels and radio stations, and our production companies create content that is experienced around the world. We make life more entertaining by telling stories, touching lives and expanding worlds – from live sports, movies and series to music and original shows. Headquartered in Stockholm, NENT Group is listed on Nasdaq Stockholm (‘NENT A’ and ‘NENT B’).