Ekonomiassistent för ett föräldravikariat hos New Wave Group

New Wave Group är en tillväxtkoncern som skapar, förvärvar och utvecklar varumärken och produkter inom profilbranschen samt sport-, gåvo- och inredningssektorn. Koncernen når synergier genom att samordna design, inköp, marknadsföring, lager och distribution av sortimentet. De erbjuder sina produkter inom profilmarknaden och detaljhandelsmarknaden. Nu söker Adecco en ekonomiassistent till ett föräldravikariat i minst ett år till deras kontor i centrala Göteborg, mitt på Avenyn! Ta chansen att bli en del av detta härliga gäng och skicka in din ansökan redan idag.

Om tjänsten
New Wave Group är en decentraliserad organisation där stora mått av självständighet och bestämmande lämnas åt respektive bolagsledning. Målsättningen är att bolagen ska drivas av entreprenörsanda samtidigt som man har fördelen med att tillhöra en större koncern. Du kommer att arbeta på huvudkontoret mitt i centrala Göteborg.

Som Ekonomiassistent kommer du arbeta nära tillsammans med Redovisningsansvarig för moderbolaget. I din roll kommer du framförallt ansvara för:
- Kund- och leverantörsreskontra och dess betalningsrutiner
- Vidarefakturering till dotterbolagen
- Balanskontona refererande till kund- och leverantörsreskontra och där tillhörande konton är avstämda månadsvis
- Bokföring

Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter också innefatta:
- Förberedande bokslutsarbete samt assistans i samband med månads, kvartals och årsbokslut
- Löpande redovisning och avstämning av balans- och resultatkonton
- Intern- och externfakturering
- Periodiseringar av kostnader och intäkter
- Delta och assistera i diverse koncernprojekt

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenheter. Du har god erfarenhet av att självständigt ansvara för kundreskontra och/eller leverantörsreskontra. Vidare har du goda datorkunskaper och är van vid att arbeta med MS Office och Excel som verktyg. Har du även erfarenhet av att arbeta i Medius, Enterprise, Dicom, Ocra, ASW och/eller Eurocard så är detta meriterande.
Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och då koncernspråket är engelska så hanterar du även engelskan obehindrat i tal såväl som skrift.

Som person är du en positiv person som är öppen och flexibel i ditt arbetssätt. Du trivs med ett självständigt arbete och att ha många projekt pågående samtidigt. Du är drivande och har förmåga att prioritera, och eftersom rollen innebär mycket kontakter såväl internt som externt, ser vi att du har en utpräglat god servicekänsla.

Om anställningen
Tjänsten som Ekonomiassistent är ett föräldravikariat på heltid som förväntas pågå i cirka 1 år med start enligt överenskommelse. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Johanna Johnsson på [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected] alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, ekonomi, ekonomjobb, New Wave Group, MS Office, Excel, kundreskontra, leverantörsreskontra, Adecco, Göteborg

Fakta om företaget