Receptionist sökes till omgående uppdrag i Umeå!

Din roll

Som receptionist är du en viktig person med mycket dagligt ansvar. Du ingår i teamet Office Support och kommer tillsammans med en kollega att ansvara för att ta emot och välkomna besökare, svara i telefon och se till att kontoret ser representativt ut. Utöver ansvaret i receptionen så har du många administrativa arbetsuppgifter där posthantering och registrering av de inkommande avtalen tar en stor del av tiden. Beställning av kontorsmaterial, upprättande av inköpsordernummer (PO), skanning och utskick av kundbrev är andra dagliga uppgifter.

Din profil

Det är viktig att du alltid är redo att serva både intern personal och kunder på bästa sätt. Då företaget verkar i en internationell miljö så talar och skriver du svenska och engelska obehindrat.
Som person är du öppen och utåtriktad, representativ och prestigelös. Du är lugn och trygg i dig själv och är alltid professionell i ditt yrkesutövande. Du älskar service och har lätt för att uttrycka dig och kommunicera på alla nivåer. Du har även lätt för att prioritera och ta egna initiativ samt är mycket ansvarstagande. Du värdesätter samarbete och är van att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Du är flexibel och har snyggt omkring dig. Vidare brinner du för att få dina medarbetare att må bra. Arbetstempot är under perioder högt så det är viktigt att du kan hantera stressiga situationer. Ett krav är att du har en längre erfarenhet av receptionsjobb eller liknande serviceyrken.

Om Studentwork

Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet. 

Vi erbjuder främst tjänster inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration. Vi är experter på att matcha våra kunders behov med kandidaternas egenskaper och kompetens. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun.

Fakta om företaget