Driven ekonomiassistent sökes!


Tycker du om att ta egna initiativ och ha ansvar? Vill arbeta på ett spännande och utvecklande företag? Sök tjänsten idag!

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att arbeta tillsammans med härliga kollegor och ha varierande arbetsdagar. Du kommer framförallt att arbeta med leverantörsreskontra men även få hjälpa och ta del av dina kollegors arbetsuppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Leverantörsreskontra
• Inkasso och påminnelsehantering
• Kontoavstämningar
• Vara behjälplig i bokslutsarbete
• Ta ut rapporter och analysera

Vid start kommer du få en god introduktion till arbetet och längs vägen finns det alltid kompetenta kollegor att få hjälp av.

Om företaget
Vår kund hjälper sina kunder över hela Sverige med produkter och tjänster inom IT. De erbjuder allt från service för konferenssystem och skrivare till rena IT-konsulttjänster. Något de brinner för är att hjälpa sina kunder att klara deras utmaningar.

Som ekonomiassistent kommer du tillhöra deras ekonomiavdelning. På ekonomiavdelningen kommer du arbeta i ett härligt team med mycket humor och en hjälpsam atmosfär.

Din profil
Som person ser vi att du har ett stort eget driv, är positiv och gillar att vara i en position där du får ta mycket eget initiativ och ansvar. Vi ser också att du är en person som är flexibel och tycker om variation i vardagen. Vidare är du noggrann, tycker om att ha struktur i arbetet och arbetar effektivt.

Skallkrav:
• Högskoleutbildning alternativt YH-utbildning inom ekonomi
• Grundläggande kunskaper i svenska

Meriterande:
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med kundreskontra

Villkor
Omfattning: Heltid
Tjänstgöringsort: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Tillträde: Enligt överenskommelse

Urval och intervjuer hålls löpande, sök därför tjänsten redan idag!

Fakta om företaget

Karriärhjälpen

Här hittar du tips och artiklar som hjälper dig i yrkeslivet. Lär dig hur man skriver ett personligt brev, får sitt CV att sticka ut eller förhandlar lön.

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Rekryteraren: Här är de 5 vanligaste frågorna jag får i mitt yrke

Funderingar om konkurrens i form av andra kandidater och frågor om företagets förmåner är något som Johanna Wadsten ofta får höra.

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

7 enkla tips för ett perfekt personligt brev

Hur ska ett personligt brev se ut? Metrojobb bad karriärexperten Charlotte Hågård, som bland annat skrivit Stick Ut, Ansökningsboken och CV-boken, om...

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

4 exempel: Så ska du inleda ett personligt brev

Att komma på en bra inledning till sitt personliga brev är svårt. Metrojobb listar 4 alternativ som garanterat fångar läsarens uppmärksamhet.

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Expertens 10 tips: Så skriver du ett riktigt säljande cv

Syftet med ditt CV är att du ska få komma på intervju och berätta mer om dig själv. Så skriv säljande - men ärligt. Så gör du.