IT-support/supporttekniker till Re:sources

Är du en person med breda kunskaper inom IT, servrar och drift? Drivs du av att hjälpa andra och att samtidigt också utvecklas? Nu erbjuds du chansen att bli supporttekniker i en spännande, internationell miljö!

Om företaget

Re:sources ingår i ett av världens största nätverk för media och kommunikation med över 84 000 anställda. Den nordiska IT-verksamheten startades 2013 och är del av mediekoncernens globala IT-team. De ansvarar för IT-miljön hos de cirka 15 nordiska dotterbolagen. Idag arbetar sju medarbetare i bolaget och utgår från olika delar av Norden.

Arbetsuppgifter

Som supporttekniker arbetar du med drift och support av hela IT-miljön för koncernens nordiska dotterbolag. Miljön innefattar bland annat PC Mac, server, nätverk, klienter och databaser. Du är placerad i Stockholm och arbetar med både de lokala användarna samt med att stödja och ansvara för olika miljöer som finns i de andra nordiska bolagen. Ärendena kommer in via företagets ärendehanteringssystem, telefon, mail eller on-site. Förutom support och drift kommer du delta i projekt för att ta fram nya lösningar och sätta upp nya miljöer samt beroende på erfarenhet äga/driva tjänster/funktioner som finns inom företaget. Du arbetar självständigt men har daglig kontakt med ditt team som både befinner sig på plats i Stockholm och i andra regioner.

Formella krav

• Minst två års erfarenhet av rollen som supporttekniker/IT-support
• Tidigare erfarenhet av arbete med PC, Mac, servrar och nätverk
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
•Meriterande med gymnasial utbildning inom IT/data

Övrig information

• Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 2 månader. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos Re:sources. Det finns goda möjligheter till förlängning av konsultuppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Fakta om företaget