Teamledare till Credit Control hos Randstad Sweden AB

Vi söker nu en teamledare till Randstadkoncernens interna finansfunktion, med ansvar för Credit controlgruppen för Sverige och Norge. Här får du chansen att arbeta i ett internationellt bolag med höga ambitioner, med fokus på cashflow och processer och att leda ett team mot bolagets finansiella mål. Du blir ledaren som bygger partnerskap med team och medarbetare och skapar förutsättningar för höga prestationer. Du ansvarar för att arbetet leder till att risken för våra kundfordringar säkerställs till låga, är delaktig i månadsbokslut, befarade kundförluster, utredningar, samt utvecklar gruppens arbete tillsammans med chefen för Faktura AR/AP med mål att nå bolagets uppsatta mål.
Du är även aktiv i gruppens LEAN-arbete.

Ort:
Stockholm

Vem söker vi?:
Vi söker dig med ekonomisk eftergymnasial utbildning eller motsvarande och minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbete med dokumenterat goda resultat. Du har erfarenhet av reskontraarbete och balansavstämningar, ett stort systemintresse och goda kunskaper i Excel. Har du dessutom vana från bolag med stora flöden, ses detta som starkt meriterande.Eftersom koncernspråket inom Randstad är engelska, är det viktigt att du behärskar detta både i tal och skrift. Du har även ett stort antal kontaktpunkter inom den svenska delen av bolaget, så goda kunskaper i svenska är meriterande.

Vi söker en naturlig ledare med erfarenhet av arbetsledning som vill bidra till ett gott arbetsklimat, både i och utanför den egna gruppen. Du är en god lyssnare samtidigt som du är tydlig, kommunikativ och beslutsför. Som person har du en stark integritet, är stresstålig och lugn samt känner dig bekväm med att ta egna beslut. Du har en prestigelös inställning till dina arbetsuppgifter och trivs i en roll där du både självständigt och tillsammans med kollegorna arbetar för att, till kund och kollegor, leverera en väl utförd tjänst på ett snabbt och professionellt sätt. Vi arbetar i ett högt tempo med ständiga förändringar varpå vi gärna ser att du har tidigare erfarenhet från förändrings- och processarbete.

Stämmer detta in på dig erbjuder vi dig ett mycket intressant och utvecklande arbete i internationell miljö. Inom ramen för World League Finance driver Randstad ett framgångsrikt finansiellt arbete till stöd för verksamheten genom att sätta medarbetarna i centrum. Du kommer ingå i ett team där vi gemensamt tar ansvarar för den ekonomiska rapporteringen och där vi jobbar med LEAN i våra processer för att bli effektivare.

Omfattning:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning.

Sista ansökningsdag:
Välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 15 september 2019. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Information:
För frågor som rör rollen är du varmt välkommen att kontakta Camilla Emesten, Manager client and supplier invoices via [email protected] alternativt: 073 343 41 16.
Vänligen observera att ansvariga är på semester under delar av augusti och återkommer kring frågor som inkommer under den perioden då vi är åter i tjänst.

Företagsbeskrivning:
Randstad är ett av världens största HR-serviceföretag med över 600 000 anställda i fler än 39 länder. Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Vi erbjuder lösningar inom bemanning, rekrytering och omställning. Randstad är börsnoterat på euronext i Amsterdam, se vidare randstad.com.