Projektledare

Vi på SOS Alarm är varje dag med och räddar liv. Vi larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Vi är ett värderingsstyrt bolag med en vision om ett tryggare Sverige för alla. Vi är marknadsledande och verksamma inom såväl offentlig som privat miljö, med växande kommersiella verksamhetsområden.

Jag heter Daniel Söderberg och har nyligen tillträtt som ledare för SOS Alarms nya PMO-funktion. Vi består idag av fem drivna och kompetenta medarbetare och letar nu efter nästa person att välkomna till vårt team. Som ledare vill jag vara involverande, transparant och kommunikativ, och jag arbetar gärna med hög energi. Vi sitter i fräscha lokaler, i ett centralt beläget kontor i Stockholm.

Vi vill nu utvecklas och önskar din hjälp. För att trivas hos oss knyter du väl an till vår värdegrund och känner igen dig som:



• Professionell: i din inställning till dina åtaganden, samt gentemot såväl interna som externa kontakter

• Empatisk: du förstår vikten av såväl bolagets som din roll för att uppnå visionen om ett tryggare Sverige

• Samverkande; som för oss betyder att du är kommunikativ och involverande i dina arbetsmetoder

• Ansvarstagande: vi tar ett stort eget ansvar för vår leverans och agerande samt utvecklar och stärker relationer och samarbeten. För att klara det behöver vi agera med handlingskraft när det verkligen krävs, samt arbeta strategiskt och långsiktigt för en hållbar utveckling.

Vi letar efter dig som är målstyrd, kommunikativ och strukturerad och är van att hålla deadlines. Du är tydlig och har en mycket god förmåga att bidra till och skapa struktur som bygger på en grund av engagemang och samverkan. Du har också en god inlevelseförmåga med energi och starkt eget driv och tycker om att leda andra.

Som Projektledare
Rollen innebär att du med energi och mycket driv leder olika typer av projekt enligt företagets projektmetodik och process.

Du skapar projektspecifikationer, se till att intressent- och riskanalyser tas fram och följs upp i projekten och programmen, rapporterar framdrift i tilldelade projekt och program enligt projektmodell och projektprocess. Du har budgetansvar för tilldelade projekt och program, följer upp projektens KPI:er . Uppdaterar projekt- och programstatus och projektprognos. Du kommer även att leda arbetet kring krav och test i dessa projekt. Du har minst 5 fem års erfarenhet att driva projekt. Vi ser även att du har erfarenhet av att driva Agila projekt. Erfarenhet av SAFE är meriterande.

 I rollen ingår att samverka internt på IT-avdelningen, med övrig verksamhet samt externa partners och leverantörer.

 

Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på huvudkontoret i Stockholm, resor inom Sverige förekommer.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mig på [email protected] Urval och intervjuer sker löpande varför vi emotser din ansökan snarast, dock senast den 18 oktober 2019. För att stärka upp vårt beslut vid anställning använder vi oss under rekryteringens gång av ett testpaket. Läs mer om rekryteringsprocessen på hemsidan. Varmt välkommen med din ansökan!
SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.

Dygnet runt larmar vi ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm och driftlarm. Vi tillhandahåller även kundorienterade jourtjänster så som samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla.